Turistinis žygis plaustais Merkio upe

Karštą ir saulėtą vasaros savaitgalį, rugpjūčio 15-16 d. vyko bendrijos PAGAVA organizuotas turistinis žygis plaustais Merkio upe. Kelionė buvo ilga, tęsėsi nuo Perlojos iki Merkinės, tačiau dalyviams ji tikrai neprailgo. Išklausę saugos ir pirmosios pagalbos instruktažą, pasipuošę jūreiviška apranga, pasiskirstėme komandomis ir susėdę į 4 plaustus keliavome besimėgaudami gamta ir malonia draugija. Be irklavimo plauste turėjome atlikti ir kitų užduočių: pasipuošti plaustą, susipažinti su visais turistautojais plaukiančiais kituose plaustuose, sugalvoti komandos pavadinimą, poilsio valandėlės ant kranto metu nupiešti vėliavą. Vėliavomis ir balionais papuošti plaustai kėlė nuotaiką ne tik dalyviams bet ir praplaukiantiems pakeleiviams. Vakarėjant, po ilgos pirmosios dienos kelionės apsistojome Puvočių stovyklavietėje. Čia įsikūrėme nakčiai, statėme palapines, kūrėme laužą, virėme turistinę vakarienę.  Liko laiko ir pavakaroti prie laužo, nes darbai komandoje atliekami greičiau ir lengviau  Kaip tikri turistautojai, po dienos įspūdžių jausdami malonų nuovargį aplink dar šurmuliuojant kitiems stovyklautojams, išsiskirstėme poilsiui į palapines.

Antrąją dieną, pasistiprinę gamtoje ruoštais pusryčiais kupini naujų jėgų, tęsėme žygį Merkiu. Kelionėje vėl laukė nauji išbandymai, šį kartą teko labiau pamankštinti protą – komandos turėjo spręsti loginius uždavinius. Čia pasiskirstymas pareigomis tapo labai svarbus. Vieni komandos nariai buvo turėjo irkluoti ir vairuoti plaustą, kiti tuo metu skaitė užduotis, diskutavo, bandė atrasti atsakymus, o pavargę apsikeisdavo vieni su kitais. Dalyviai pastangas dėjo ne veltui – visos komandos parodė gerus rezultatus, visų laukė apdovanojimai.

Įveikę nemenką atstumą plaustais, pasiekėme gražią gamtos vietą, kur Merkys įteka į Nemuną, o  krantą puošia Merkinės piliakalnis. Su trupučiu liūdesio, kad žygis baigėsi, supratome kad priplaukėme išlipimo vietą. Tačiau gerų emocijų, patirtų įspūdžių ir prisiminimų pakako dar visai kelionei autobusu iki Vilniaus, tikimės, kad jie išliko ir žymiai ilgesniam laikui.

Šiais metais turistinis žygis plaustais Merkio upe buvo finansuojamas Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro, LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir Lietuvos šeimų, auginančių kurčius ir neprigirdinčius vaikus, bendrijos PAGAVA lėšomis.